La Travessa dels 5 Circs. Volta al Monte Perdido

LA TRAVESSA DELS 5 CIRCS. VOLTA AL “MONTE PERDIDO” 23-26 set 2023

Havíem quedat a les 06,30 però les ganes de començar la nostra volta al Perdut, va fer que a les 06.15 ja hi érem tots i vam sortir més aviat.
Per fi entrem a la Vall de Pineta, passat el refugi comença la nostra ascensió per un camí ombrejat fins els plans, la cascada i el Circ de La Larri, el primer circ dels 6 que hem de veure tot voltant el Mont Perdut, a l ‘alçada que estem ja li podem veure el cim. Parem a dinar en un lloc que sembla un balcó als plans de La Larri per on hem passat trobant una simpàtica família vacuna.
Després de recuperar forces, continuem el camí que ens porta al Ibon de Munia que voregem per una banda, seguidament, en forta pujada arribem al coll de Munia on trobem les restes de la neu caiguda dies abans i les magnifiques vistes del circ de Tromouse, segon circ. Ara toca baixar fins al fons de la vall per arribar a sopar a l ‘Auberge de Maillet a les 19 h, però arribem mitja hora tard. Per perdre la verticalitat de la pendent anem fent ziga zagues fins que per continuar el camí hem de fer un rappel per baixar un caient de paret, en Josep portava corda i arnés adient per salvar l’obstacle. La baixada continua vertical entre barrancs i canals,…impressionant!!!

Comença un nou dia, sembla que serà més tranquil en distàncies i desnivell, que ahir, a ritme xino xano arribem al circ de Estaubé, tercer circ. En pujada de grans ziga zagues que suavitzant el desnivell arribem al coll de la Horquetta ……oh!! quines vistes : els Astazous, el Casco, la Bretxa de Roland, el Taillon cara nord, el Vignemale tot un festival de majestuoses muntanyes… a baix un puntet blanc… el refugi de Espugnettes on també s ‘allotgen uns petits ratolins. Posta de sol magnifica.

Esmorzem molt d’hora sortim amb els frontals tot de baixada. Un espectacle veure despuntar el dia. Quart Circ “Gavarnie”. El més espectacular, l’alçada, la Cascada, les parets. En grimpada guanyem alçada per situar-nos a prop de la Bretxa de Roland i el refugi de Serradets on fem parada per carregar piles. Força gent, un home amb boina de l‘Occitània ens dona conversa en català.

La Bretxa, que curiosa llegenda i caiguda deixant una ampla porta oberta al cel. Una parada contemplativa per gaudir de les vistes en alçada.
Després de travessar uns trams que recorden un paissatge lunar, aguas tuertas i una sabana, deixem la Bretxa, la falsa Bretxa , el Taillon i el Dedo retrobant el Mont Perdut en tota la seva magnitud, ben trobat!!. Ja queda poc per arribar al refugi de Goriz i circ de Goriz, el cinquè circ. Quina gentada a Goriz!!!

A les 06,45 ja fèiem cua per a esmorzar a les 07,00, doncs ens esperava una llarga jornada cap a Pineta per tancar el cercle dels “6 circs fent la volta al Perdut”. Als nostres peus la Valle de Ordesa serena per on camina l’aigua de la cascada de la cola de Caballo i l’últim Circ.

Després de tres dies d‘assolir desnivells i estirant la jornada al màxim ja apareix el cansament acumulat, així doncs farem la tornada per l’espectacular Cañon de Añisclo, Fuente Blanca … una pujada amb un munt de salts d ‘aigua en cascada fins el coll de Añisclo on admirem el Valle de Pineta i ens preparem per la llarga, entretinguda amb algun pas tècnic davallada fins el refugi de Pineta on arribem sobre les 17, 15h aprox. amb pas acurat.

El temps “millor impossible” ha estat clau perquè hagi resultat una esplèndida travessa !!! ….. Molt xula!

Rosa Saura

Veure fotos

Un comentari

1. Molt ben explicat! Val molt la pena!
    Valls , ibons , cascades, pics, circs amb parets impressionants…
    Molts paisatges diferents, difícil d’escollir el millor!

Deixa un comentari

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.