La via escollida fou “la via del somni”. Un nom encisador, la veritat. Està clar que els aperturistes van posar aquest nom per fer-la atractiva. I nosaltres vam picar (de ple!). Paret dels Diables (Montserrat), 265m via equipada (V+,Ae). Primer llarg de xemeneia i després un quants de diedre. La cosa pintava molt bé.
Dissabte a les 8h ja estàvem a Santa Cecília i, no estàvem sols! Allí ens vam trobar amb l’Agnès, el Sebas i el Norbert. Ells anaven a fer la Punsola. Després de desitjar-nos sort, vam anar per feina per evitar les hores de màxima calor. L’aproximació a la via ens va donar idea del que seria la resta del dia. No hi havia camí! Era tot selva! Vam haver de lluitar contra els esbarcers i obrir camí a base d’esgarrapades. Quan per fi vam arribar a peu de paret ja estàvem suats i plens de marques de guerra.
Jeje
Quina xemeneia més xunga!
I on esta l’assegurança?? Ah si allà dalt!! I és un burilillo...
I quina roca mes trencada!!
Quatre frases matadores.
Aquí ja vam tenir clar que suaríem de valent! El Josep sense pensar-s’ho es va enfilar. Poc a poc va anar pujant, posant friends i bicoins (que bona falta em van fer a mi per agafar-me de segon). I a mesura que anava escalant, anaven caient pedres. Una gràcia!! Després d’una bona estona, vaig sentir “reunió”. Ara em tocava a mi reptar i arrossegar-me per les parets. Quina suada! I quin neguit! Era ben fotut perquè era bastant ample. Després d’esgarrapar centímetre a centímetre de la xemeneia i de quedar-me un parell de cops penjat com un xoriço, vaig arribar a la R.
Ara em tocava fer un llarg de travessa de 3r grau fins a un diedre. Però em vaig trobar amb un dubte, en tenia dos de diedres! El de la dreta es veia mes fàcil i tenia un cordino. El de l’esquerra era més difícil, però lligava amb la ressenya. Teniu clar quin volia jo, no?? Doncs no va colar!
El Josep va tornar a tibar i aquest cop de valent!(en de l’esquerra). Era (en teoria) un V. Però el Josep maleïa perquè la roca es trencava a les seves mans i el primer buril estava a 10m. Van ser un mínuts molt llargs, plens de tensió i angoixa. El Josep va ser incapaç d’arribar al buril, però per sort va poder mig-posar un friend petit. Però com ho veia difícil i, no veia clar que el friend aguantés una caiguda, va optar per desgrimpar els metres que havia fet i tornar a la R. Joder, el Josep baixant-se d’un cinquè!! Jo estava acollonit! El problema es que algú havia arrencat uns pitons que ens servirien per protegir-nos (i també per progressar)
El següent era un altre diedre, V+ (
Gràcies Josep!